O co chodzi z tymi kompetencjami przyszłości?

Kompetencje przyszłości to nic innego jak konkretne umiejętności, które umożliwiają nam podejmowanie decyzji oraz wykonywanie zadań w środowisku pracy – zatem te, które będą pożądane przez pracodawców w przyszłości. Teraz jaśniej? Może i tak, ale zapewniamy, że każdy zachodzi w głowę, jak wyjść naprzeciw potrzebom rynku pracy i “nauczyć” się kompetencji przyszłości. Odpowiadamy, jak na prawdziwych ekonomistów przystało – “to zależy”.

Bez świadomości, co jest naszą mocną stroną i pomysłu, w jakiej branży czulibyśmy, że najlepiej wykorzystujemy swój potencjał, z “nauczeniem” się kompetencji przyszłości będzie ciężko… Zatem podpowiadamy!

  1. Warto jest obserwować aktualne oferty pracy w branży, która Cię interesuje – porównywać wymagania, które prezentują pracodawcy.
  2. Zerkaj na aktualne raporty ze sprawdzonych źródeł informacji, które oparte są o badania przeprowadzone na reprezentatywnej próbie ankietowanych.
  3. Już teraz sprawdź na poniższe materiały, które polecamy jako rzetelne źródło informacji na temat kompetencji przyszłości:
  • Raport “Pracownik przyszłości”, Infuture Hatalska Foresight Institute

https://infuture.institute/raporty/pracownik-przyszlosci/

  • Artykuł o macierzy The Human Skills Matrix

https://jwel.mit.edu/human-skills-matrix 

Aby być atrakcyjnym kandydatem i kandydatką, należy rozwijać nie tylko twarde umiejętności. Coraz ważniejsze stają się kompetencje przyszłości, czyli kompetencje miękkie wraz ze sprawnym łączeniem wiedzy z kilku dziedzin. Które są dla nas najlepsze i co więcej, jak o nie dbać? Zerknij na powyższy raport i artykuł oraz na kolejne posty naszej kampanii!

Został ostatni krok! Polecamy artykuł jednego z ambasadorów wsparcia psychologicznego w ramach Strefy Komfortu PSRP nt. samoświadomości. Dbaj o nią oraz o kondycję swojego zdrowia psychicznego 🙂