Rekrutacja do zespołów monitoringu

fot. Emilia Sałajczyk

fot. Emilia Sałajczyk

Serdecznie zapraszamy do udziału w rekrutacji na członków zespołów badawczych w ramach projektu „Monitoring przestrzegania prawa przez polskie szkoły wyższe” prowadzonego przez Parlament Studentów Rzeczypospolitej Polskiej!

Zachęcamy do zapoznania się z zakresem działalności poszczególnych zespołów, wymaganiom stawianym kandydatom oraz z informacjami o następnych etapach rekrutacji. Do każdego zespołu prowadzona jest oddzielna rekrutacja.

Pierwszy etap rekrutacji polegający na przyjmowaniu zgłoszeń trwa do 16 lutego 2014 r. (niedziela). Prosimy o uważne zapoznanie się z wymaganymi elementami rekrutacyjnymi do poszczególnych zespołów i przesłanie niezbędnych materiałów w wyznaczonym terminie (CV ze wskazaniem wymaganego doświadczenia + list motywacyjny) na adres biuroprawne@psrp.org.pl

Jednocześnie prosimy, aby w treści zgłoszenia wskazać zespół, do którego składana jest aplikacja. Zgłoszenia niekompletne nie będą rozpatrywane!

Do każdej aplikacji prosimy o dodanie klauzuli: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w zgłoszeniu dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. nr 133 poz. 883 z późn. zm.).

Terminy lub miejsce rekrutacji mogą ulec zmianie. Te oraz inne informacje zostaną ogłoszone na portalu internetowym PSRP (www.psrp.org.pl) oraz przekazane drogą mailową do kandydatów.

Informujemy, że skontaktujemy się z wybranymi kandydatami.

Wszelkie pytania i wątpliwości prosimy zgłaszać do Biura Parlamentu Studentów RP.

Wymagania stawiane kandydatom do zespołu ds. analizy umów „student-uczelnia”

  • ukończenie co najmniej II roku studiów na kierunku Prawo lub pokrewnym,
  • bardzo dobra znajomość prawa cywilnego ze szczególnym uwzględnieniem tematyki umów i klauzul abuzywnych,
  • rzetelność i terminowość,
  • umiejętność pracy z komputerem,
  • umiejętność pracy w zespole oraz dzielenia się wiedzą i doświadczeniem,
  • talent organizacyjny, inicjatywa w działaniu, kreatywność,
  • wysoka kultura osobista.

Wymagania stawiane kandydatom do zespołu ds. analizy regulaminów przyznawania pomocy materialnej

  • ukończenie co najmniej II roku studiów,
  • doświadczenie w zakresie dystrybucji pomocy materialnej dla studentów,
  • znajomość przepisów dotyczących dystrybucji pomocy materialnej dla studentów,
  • umiejętność analizy i interpretacji aktów prawnych,
  • rzetelność i terminowość,
  • umiejętność pracy z komputerem,
  • umiejętność pracy w zespole oraz dzielenia się wiedzą i doświadczeniem,
  • talent organizacyjny, inicjatywa w działaniu, kreatywność,
  • wysoka kultura osobista.

HARMONOGRAM REKRUTACJI:

I ETAP

16 lutego 2014 r. (niedziela) – termin przesyłania kompletnych zgłoszeń (CV + list motywacyjny)

18 lutego 2014 r. (wtorek) – ogłoszenie wyników I etapu rekrutacji

II ETAP

21 lutego 2014 r. (piątek) – rozmowy rekrutacyjne w Biurze Parlamentu Studentów Rzeczypospolitej Polskiej

23 lutego 2014 r. (niedziela) – ogłoszenie wyników rekrutacji

III ETAP

Termin do ustalenia – szkolenie wdrażające dla zespołów

CO MOŻNA ZYSKAĆ?

Każdy członek zespołu, który weźmie aktywny udział w projekcie ma zagwarantowane m.in.:

  1. szkolenie wdrażające
  2. zaświadczenie o udziale w projekcie badawczym
  3. informację o udziale w projekcie w ramach oficjalnej publikacji
  4. wynagrodzenie finansowe

INFORMACJE O PROJEKCIE:

W dniu 27 grudnia do wszystkich uczelni w Polsce wysłano wnioski w trybie dostępu do informacji publicznej o udostępnienie odpowiednich dokumentów – analizie zostaną poddane umowy zawierane pomiędzy uczelnią a studentem, decyzje administracyjne wydawane w postępowaniach stypendialnych, a także regulaminy przyznawania pomocy materialnej.

Efektem końcowym projektu będzie opublikowanie zbiorczych raportów przedstawiających wyniki przeprowadzonych badań oraz stosowne wnioski i zalecenia. Ponadto, po opublikowaniu raportów, do uczelni które wezmą udział w projekcie zostanie przesłana informacja przedstawiająca szczegółowe informacje dotyczące wyników monitoringu na tych uczelniach wraz z zaleceniami i wskazówkami. Wierzymy, że dzięki współpracy ze wszystkimi polskimi uczelniami, uda się opracować katalog dobrych praktyk, które powinny być stosowane przy tworzeniu uczelnianych aktów prawnych dotyczących studentów oraz że uda się wskazać uczelniom obszary, które wymagają odpowiednich zmian w celu zagwarantowania studentom przysługujących im praw.