"Aktywny Student" wraca na polskie uczelnie

Z początkiem roku akademickiego 2019/2020, Warszawski Instytut Bankowości rusza z drugą edycją ogólnopolskiej kampanii edukacyjno-informacyjnej „Aktywny Student”.
W ramach projektu organizatorzy przygotowali m.in. konkurs grantowy dla mediów studenckich, ankietę „Aktywność-Finanse-Prawa studenta” oraz cykl szkoleń dla studentów I roku. Finał kampanii zaplanowano na 6 grudnia br. w Krakowie.

Inicjatywa podobnie jak przed rokiem będzie realizowana w ramach działań Ogólnopolskiego Forum Mediów Akademickich (OFMA) we współpracy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego. W działania projektowe będą zaangażowane największe redakcje mediów studenckich w Polsce, a także po raz pierwszy samorządy studenckie kierunków dziennikarskich.

Celem kampanii jest promowanie w środowisku akademickim m.in. efektów kształcenia nabywanych przez studentów, sportu akademickiego i kultury studenckiej. Ponadto, równie ważne będzie poszerzanie wiedzy studentów z zakresu finansów osobistych, kompetencji cyfrowych czy też przepisów prawnych dot. szkolnictwa wyższego i roli kluczowych instytucji środowiska akademickiego.

Podobnie jak przed rokiem „AS” ma wyróżniać się nie tylko ciekawymi i sprofilowanymi pod kątem studentów treściami, ale również różnorodnością form aktywności.

Popularność zeszłorocznej edycji kampanii „Aktywny Student” była dla nas źródłem dużej satysfakcji. Byliśmy obecni na ponad 100 uczelniach, a w naszych szkoleniach udział wzięło ponad 18 tys. studentów I roku. W tym roku, dzięki ponownym wsparciu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, mamy nadzieję na jeszcze lepsze dotarcie do środowiska akademickiego i promowanie aktywności studenckiej, tak jak robimy to już od lat w ramach projektów edukacji ekonomicznej na czele z Programem „Bankowcy dla Edukacji” – powiedział Prezes Fundacji Warszawski Instytut Bankowości, Waldemar Zbytek.

W ramach współpracy z mediami studenckimi przygotowane zostaną m.in. specjalne wydania audycji radiowej „3 grosze o ekonomii” emitowanej przez 10 rozgłośni studenckich z największych ośrodków akademickich w Polsce, teksty poradnikowe oraz materiały filmowe. Ponadto, podobnie jak przed rokiem, wydana zostanie kolejna edycja raportu „Portfel Studenta” we współpracy ze Związkiem Banków Polskich, oraz bezpłatny biuletyn „Aktywny Student”, który w 10 tys. egzemplarzy trafi na polskie uczelnie.

Finał kampanii zaplanowano przy okazji jubileuszowej, V Krajowej Konferencji OFMA, która w dniach 5-8 grudnia br. odbędzie się w Krakowie. Jak zapowiadają organizatorzy oprócz licznych debat o tematyce ekonomicznej i medialnej, a także warsztatów z udziałem znanych dziennikarzy, uczestnicy mogą liczyć na dodatkowe atrakcje. Wśród nich m.in. uroczyste wręczenie nagród dla laureatów konkursu grantowego oraz dedykowana ścieżka szkoleniowa dla samorządów studentów dziennikarstwa. Tradycyjnym zwieńczeniem konferencji będzie udział w uroczystej Gali Studenckich Nagród Dziennikarskich MediaTory.

Więcej szczegółów od 1 października na stronie: www.ofma.info.pl/as