Jak poprawić jakość kształcenia na polskich uczelniach – plany Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego

Jakość procesu dydaktycznego na polskich uczelniach jest tematem ożywionej dyskusji już od wielu lat. Każdy rząd miał bowiem własne pomysły na jego unowocześnienie. Liczne reformy przybliżyły nas do europejskiej czołówki, ale nadal można zaobserwować wiele negatywnych zjawisk. Czy plany nowego kierownictwa Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego okażą się skuteczne i trwale usprawnią nasz system edukacji?

Zapis o stypendiach naukowych, które mieli otrzymywać najlepsi studenci pierwszego roku studiów, został usunięty z projektu nowelizacji prawa o szkolnictwie wyższym, który przyjął w grudniu rząd. Zdaniem Piotra Müllera, przewodniczącego Parlamentu Studentów Rzeczpospolitej Polskiej – “To świadczenie pomogłoby utrzymać się na studiach w tym najtrudniejszym okresie dla studenta.” Dlaczego politycy zrezygnowali z tego pomysłu? – “Rząd wycofał się z tej propozycji nie znajdując uzasadnienia dla takiego wzrostu budżetu. Jest to w sumie 420 mln zł w perspektywie dziesięcioletniej” – powiedziała wiceminister nauki Daria Lipińska-Nałęcz.

Więcej w serwisie studia.net